Customer Loyalty Playbook

Customer Loyalty Playbook

From Dog With Love…

Tuan, saya mendapatkan informasi bahwa 80% pelanggan yang beralih ke merek lain menyatakan puas terhadap merek sebelumnya. Hal ini membuat saya menarik kesimpulan bahwa puas aja nggak cukup untuk bikin pelanggan lengket terus seperti hubungan kita.

Saya bingung bagaimana lagi caranya membantu usaha Tuan, sampai saya bertemu dengan Net Promoter System; sebuah sistem yang sudah teruji dapat melahirkan promoters untuk kemajuan usaha Tuan. Promoters adalah pelanggan yang akan terus membeli produk

Tuan, menambah jumlah pembeliannya, merekomendasikan Tuan kepada orang lain (Word of mouth), dan seperti saya mereka akan selalau bersedia menolong Tuan.

Semua cara untuk mendapatkan promoter sudah saya kuasai.
Just take me home!

What They Say About Net Promoter

“The Net Promoter System Provides a powerful solution for building a customer centric culture throughhout the entire organization. I recommend it enthusiastically”
Gerald Kleisterlee
CEO of Philips

“We use NPS every day to make sure we’re WOWing our customers and our employees”
Tony Hseih
CEO of Zappos.com

“It (NPS) is the first screen I look at when I boot up my computer each morning”
Walt Bettinger
CEO of Charles Schwab

“This is the best customer relationship metric I’ve seen. Ican’t understand why any of you wouldn’t want to try it!”
Jeff Immelt
CEO of General Electric

Judul:
Customer Loyalty Playbook
Penulis:
Sumardy
Marlin Silviana
Harsono

Penerbit:
Upnormals Publishing
Harga:
Rp 88.000,-

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: